Wednesday, January 25, 2012

Klonghae Floating Market Hatyai

Pada cuti CNY yang lalu saya telah berkesempatan mengunjungi Hatyai buat kali kedua,tapi kali ini perjalanan lebih lancar,dimana saya telah memulakan perjalanan seawal pagi dan memasuki sempadan Malaysia-Thailand dengan lancar dan tidak perlu beratur panjang untuk mengecop passport.Pada percutian kali ini saya sempat melawat pasar terapung Klonghae,pasar ini terletak kira-kira 10KM dari bandar Hatyai.Antara jualan yang terdapat sini adalah makanan yang dijual diatas perahu-perahu kecil.



Antara yang menarik disini adalah air yang dijual dengan harga 25Baht,bersamaan dengan RM2.50,apa yang menariknya anda boleh memilih bekas minuman yang anda minati dan terus mendapatkannya untuk dijadikan cenderamata ataupun koleksi anda sendiri,antara bentuk-bentuk yang boleh didapati adalah seperti karakter doramon,hello kitty,bentuk seperti ikan dan pelbagai bentuk yang menarik.

Dibahagian darat dan juga berdekatan dengan pasar terapung ini terdapat gerai-gerai yang menjual pelbagai jenis baju,kasut,dan juga cenderamata.Harganya pula boleh dikatakan murah dan berpatutan,pendapat saya jika anda semua datang ke Hatyai anda juga perlu melawat Pasar Terapung Klonghae ini,ianya dibuka dari pukul 3.00ptg hingga 9.00mlm,insyallah jika saya bekesempatan untuk kesini lagi,saya akan datang untuk merasai suasana malam pula.

No comments:

Post a Comment